Missie
In het snel veranderende zorglandschap en door de toenemende zorgvraag is het een uitdaging om de juiste zorg op de juiste plek te verlenen. Het is onze ambitie om in de huisartsenpraktijk kwalitatief goede zorg te blijven leveren aan onze patiënten. Door optimaal gebruik te maken van de verschillende kwaliteiten van doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen bieden we deze zorg. Door gebruik te maken van modernisering en het patiëntenportaal houden we de zorg up-to-date en behouden we de mogelijkheid tot laagdrempelig contact.
Visie
De huisartsgeneeskunde zoals die in Nederland bestaat is uniek. Door een combinatie van goed opgeleide artsen en ondersteunend personeel en continuïteit in langjarige (soms levenslange) contacten, wordt de patiënt snel en doeltreffend geholpen, de juiste zorg voor deze patiënt op de juiste plek (thuis indien nodig), waarbij tenslotte ook de kosten laag gehouden worden (niet het doel, wel het gevolg). In 2013 werd Huisartsenpraktijk Binnenstad opgericht om deze unieke zorgtraditie in het centrum van Tilburg voort te zetten met dezelfde kernwaarden, maar in een moderne uitvoering.
Het is onze missie om persoonlijke en hoogwaardige huisartsgeneeskundige zorg te leveren, gemakkelijk toegankelijk, in een kleinschalige vertrouwde omgeving. Dit bereiken we door zorg op maat te leveren, zo mogelijk volgens de richtlijnen van de beroepsgroep, door te streven naar continuïteit (liefst één vaste dokter, of minimaal dezelfde dokter voor dezelfde klacht), door de inzet van voldoende ondersteunend personeel (telefonische bereikbaarheid) en door het aantal patiënten waarvoor we zorgen af te stemmen op het aantal fte huisartsen en ondersteunend personeel en de ruimte die ons pand biedt. Daarnaast zijn we ons bewust dat het streven naar hoogwaardige huisartsgeneeskundige zorg, het nodig maakt om kritisch te kijken naar extra taken die er naar de eerste lijn worden verschoven. Wij kiezen ervoor om het takenpakket alleen uit te breiden, als dit een duidelijke meerwaarde heeft voor onze patiënt en dit niet ten koste gaat van onze kerntaken.
Privacy
Om goed medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat uw gegevens alleen verzameld en gebruikt worden voor:
· zorgverlening;
· financiële afhandeling;
· doelmatig beheer, beleid en kwaliteitsdoeleinden;
· ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
Wij wisselen gegevens uit met andere zorgaanbieders en zorginstellingen, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, Jeroen Bosch Huisartsen, het regionaal monitoringcentrum, fysiotherapeuten en thuiszorg. Dit doen wij via beveiligde systemen. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens alleen als dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.
Wij bewaren uw gegevens zolang dat nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om uw gegevens te bewaren. Na deze termijn (20 jaar na de laatste medische behandeling volgens de wet) zullen wij uw gegevens verwijderen.
Kwaliteitskeurmerk
Wij voldoen aan de eisen van NHG-Praktijkaccreditering van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). We zijn blij dit kwaliteitskeurmerk voor huisartsen te mogen dragen. Dit is het kwaliteitskeurmerk en de methode voor systematische verbetering van de huisartsenpraktijk. Wij streven elke dag naar goede, verantwoorde zorg en tevreden patiënten. Onze praktijk zal jaarlijks opnieuw worden gecheckt, om te controleren of we nog aan alle voorwaarden voldoen en blijven werken aan verbeteringen in onze zorgverlening.